Leven in de schaduw van de islam

islamshadow

(Door: “Zeliha Dagli in Husby” – Vertaling: “rommel”)

Schaduw van islamfundamentalisme hangt zwaar over Husby. Ik kan hier niet meer mezelf zijn.

Na dertig jaar in Zweden overweeg ik nu om opnieuw asiel aan te vragen. De aanleiding is dat ik me niet vrij kan uitspreken over het recht van abortus, recht op mijn eigen lichaam, het recht op ongedwongen wederzijdse liefde, het recht om te gaan waar ik wil, en talloze andere afgedwongen beperkingen van bekende en onbekende mensen in mijn directe omgeving hier in Husby buiten Stockholm.

Ik ben niet meer mezelf. Iedereen die voor de overheid werkt gaat eind van de dag naar huis in Östermalm en Södermalm, terwijl ik achterblijf in Husby. Alweer lang geleden ben ik uit mijn voormalig thuisland doodsbang gevlucht voor de imams in mijn jeugd. Sommigen van hen hielden de meisjes in het dorp constant onder een controlerend regime. Oudere meisjes mochten niet meer het plein in het dorp oversteken, en moesten een omweg maken om zich “onzichtbaar” te maken.

Die schaduw vervolgt me overal. Eenmaal in Zweden aangekomen probeerde ik mijn vrijheid en rust te vinden. Maar in Uppsala, waar ik voor het eerst aankwam, werd mijn leven nog steeds gecontroleerd door mijn landgenoten, ik vluchtte voor de schaduw naar Stockholm en belandde in Rinkeby, ook daar werd ik nog steeds achtervolgd door de “schaduw”, en bevind me nu in Husby. Hier zijn meer “schaduwen” bijeen dan men zich kan voorstellen, ik heb wederom geen recht op een open zelfstandig leven zonder voortdurend gebukt te gaan onder de plaag van de schaduw. Ik wil een vrijhaven waar ik met mijn vrienden Lars, Hassan, Maria, Osman, Ayse en anderen op een terras een glas wijn kan drinken. Ik wil naar jazzmuziek luisteren, en een twist dansen. Ik wil met korte broek aan groentes in mijn volkstuintje oogsten, in bikini met mijn Zweedse vrienden een zwembad bezoeken. Ik wil mijn eigen zeggenschap hebben wie ik mee naar huis neem. Ik wil in mijn omgeving de starende veroordelende blikken van moslimmannen ontlopen. Maar dat kan niet, mijn rechten zijn beperkt en ik word gecontroleerd door de buurt. Al die bebaarde “schaduwen” blijven me achtervolgen en maken me bang.

Help me lieve vrienden, om een veilige haven te vinden. Ik heb al minstens 100 huurappartementen bezocht, maar het is onmogelijk. Telkens weer krijg ik als antwoord: “Helaas, uw inkomen is niet genoeg”.

De schaduw van het islamfundamentalisme hangt zwaar over Husby. Wij zijn met veel vrouwen die zich zeer bezorgd maken over de ontwikkelingen in Husby en de bedreiging van de islam die hier heerst. Is Husby niet een deel van Zweden, geldt de wet niet meer hier? Ik kan het niet meer verdragen, en vraag opnieuw asiel aan in Zweden.

Bron:

Deze keer geen bron. Dit artikel is van een extreem linkse site geplukt. En daar laat ik liever niet een verwijzing achter naar mijn site. Je kan tegenwoordig niet voorzichtig genoeg zijn. Voordat je het weet zitten die moordlustige linkse idioten op je nek. Dringen gewelddadig in je privéleven en moet je ze weer is noodgedwongen doodschieten. De ervaring is dat het behalve een tijdelijke genoegdoening alleen maar problemen oplevert.

2 gedachtes over “Leven in de schaduw van de islam

  1. Stap 1. stap uit die vermaledijde Islam. stop met dat mohammedanen geloof.
    Stap 2 ga uit dat getto en ga in een normale wijk wonen.
    Stap 3 wordt lid van een politieke anti islam partij.

    dan heb je een kans.

    Like

Geef een reactie

